ASSALAMUALAIKUM W.B.T.

Selamat Datang Ke Laman Blog Saya.
Salam Kontek Kenal Buat Semua Rakan - Rakan.

Handle : Mohd Razi Bin Masduki.

Callsign : 9W2GRM.

Base Station : Jalan Kebun, Shah Alam, Selangor Darul Ehsan, Malaysia.

Email : putrafarzy@gmail.com

Yahoo Massengger : putrafarzy@yahoo.com

Hp Number : 012.664.8041

Semoga Rakan-Rakan Dapat Manfaat Dari Bahan-Bahan Yang Terdapat Dalam Laman Blog Saya Ini Dan Saya Harap Rakan-Rakan Dapat Memberi Komen, Pendapat, Cadangan, Teguran, Nasihat Dan Apa Jua Untuk Saya Menambah Baik Isi Kandungan Dalam Laman Blog Saya Ini.

Jumpa Dan Jumpa Lagi,

73,

Cherio

Sunday, January 11, 2009

Q Codes Untuk Pengendali Radio Amatur

QRK -Intelligibility (kebolehan untuk memahami).
QRL -Busy (sibuk)
QRM -Interference (gangguan)
QRN -Noise (bunyi; bising).
QRO -High power
QRP -Low power
QRS -Low speed CW
QRT -Close down station (mentutup station)
QRX -Stand by ( bersedia...)
QRZ -Who is calling me? (siapa yg memanggil)
QSL -Confirmation or card to confirm contact (pengesahan)
QSO -Radio contact (berhubung melalui radio)
QSY -Change frequency (ubah frekuensi)
QTH -Location
QTR -Time
Copyright © 9W2GRM.blogspot.com 2008-2010
 
Blogger Templates Convert By NewBloggerTemplates Design by WpThemesCreator Supported by Blogger Article